۱۳۸۷ خرداد ۹, پنجشنبه

گزارش شمارۀ بیست و دو (۲۲)
۲ مى ۲۰۰۱/۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۰
محمود صالحى آزاد شد
محمود صالحى، فعال سنديكايى و زندانى سياسى، در ۱۸ آوريل از زندان سقر آزاد گرديد. همسر و خواهر محمود صالحى نامه اى دريافت كردند مبنى بر اينكه دوران محكوميت زندانى به پايان رسيده و آنها مىتوانند به زندان سقز رجوع كرده و با وی ملاقات كنند. همسر محمود صالحى گفته است كه او و دو فرزندش بسيار خوشحال اند.

محمود صالحى در اواخر اوت ۲۰۰۰ دستگير شد. اتهام وى ظاهرآ تلاش براى سازماندهى كارگران و دفاع از حقوق آنان بود. در اكتبر سال گذشته خبر رسيد كه او از ناحیۀ كليه به شدت رنج می برد (او فقط يك كليه دارد). در پى اين خبر، سازمان عفو از مقامات ايران درخواست کرد كه مراقبت هاى لازم پزشكى را در اختيار وى قرار دهند. ظاهرآ پس از اين درخواست، از او مراقبت به عمل آمد و همسر وى از سازمان عفو به خاطر دفاع از حقوق شوهرش سپاسگزارى نمود. محمود صالحى اكنون به محل كار خود در اتحادیۀ كارگرى شهر سقز بازگشته است. از كلیۀ اعضا كه در دفاع از حقوق محمود صالحى نامه نوشتند، سپاسگزارى می كنيم. اقدامات جديد توصيه نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ

۵١ گزارش عفو

Fiffty-one Amnesty International reports about Iran
http://www.amnesty.org/

توضیح:عبارت Prisoner of Conscience از ابداعات Peter Benenson بنيانگذار سازمان عفو بين الملل می باشد كه طبق تعريف به كسانى اتلاق می گردد كه بخاطر عقيده، رنگ پوست، جنسيت، قوميت، زبان و يا اعتقادات مذهبى خود زندانى اند، مشروط بر اينكه از كاربرد و ترويج خشونت خوددارى كرده باشند.